pondělí 23. listopadu 2015

Mugcake se švestkovým šmakounem

Šmakoun švestka se skořicí mi v ledničce okouněl už asi měsíc, a tak jsem si řekla, že ho konečně musím nějak zužitkovat a vyzkoušet, jestli mi chutná. A "mugcake" je jídlo, které jsem chtěla také zkusit už dlouho, takže nebylo moc co řešit. Manžel i syn spali, a já byla hladová - jako vždy ráno, máme totiž náročné večery a noci kvůli novorozeneckým kolikám, a to člověku vyhládne když hodiny v kuse uspává řvoucí miminko.. :)


Ingredience:
2 kolečka švestkového šmakouna (1/2 balení)
1 vejce (nejsem zastánce vyhazování žloutků)
1 lžička medu nebo rýžového sirupu
1/2 zralého banánu
1/4 hrnku jemných ovesných vloček (cca 25g)
1 vrchovatá lžíce strouhaného kokosu
špetka soli
špetka jedlé sody nebo kypřicího prášku


Kolečka šmakouna nastrouháme najemno, přidáme vejce, banán a dosladíme pokud to považujeme za nutné. Zamícháme do směsi ovesné vločky, kokos, sůl a jedlou sodu nebo kypřicí prášek. Hmotu přesuneme do hrnečku, upravíme a dáme do mikrovlnné trouby na 4-5 minut (podle výkonu, musíte vyzkoušet).

Hotový mugcake můžeme přelít třeba jogurtem, nebo oblíbeným oříškovým máslem (na obrázku je Šmakoun lískooříškový krém), a u mě nemůže chybět ovoce (mám strašnou chuť na mango, mandarinky, pomeranče a ananas, ale vyhrálo to dobré české jablko, protože máme zásoby od rodiny a taky je to v pohodě potravina při kojení). Celková doba přípravy asi 10 minut ;-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla