pondělí 4. května 2015

Domácí proteinové tyčinky II. - s konopnými a slunečnicovými semínky

Zase jsem jednou měla náladu udělat domácí proteinové tyčinky, protože už jsem prostě nevěděla, co si brát do práce na svačinu. Ono jenom jablko mi moc nestačí, ale kdo má pořád kupovat müsli tyčinky (ty zdravé i ty nezdravé) a proteinové tyčinky a kdo ví co ještě z fitness obchodů (=> někdo s vyšším platem)?

Každopádně můžu říct, že tohle je zdravá sváča, pokud toho ovšem nesníte moc :) (Ostatně jako cokoli jiného že.) Proteinový prášek můžete ale nemusíte přidávat. Stejně tak lze určitě obměňovat ořechy a semínka, a pokud chcete bezlepkovou variantu, použijte certifikované bezlepkové ovesné vločky. Záměrně píšu v ingrediencích pouze "vločky", protože můžete použít různé kombinace (ovesném, špaldové, žitné, apod.). Já jsem tentokrát měla po ruce balíček 5 druhů ovesných vloček z DM drogerie, tak jsem použila ten.


Ingredience:
1 hrnek vloček, nahrubo nebo najemno rozmixované, podle toho co preferujete
1/2 hrnku pekanových ořechů
1/2 hrnku slunečnicových semínek
1/2 hrnku bio loupaných konopných semínek (opravdu jsem viděla rozdíl mezi bio a nebio)
1/2 lžičky skořice
1 lžička karobu (nebo kakaa)
1/4 hrnku kokosu
2 lžičky konopných otrub (mají v DM)
200 g datlí
2 lžíce kokosového oleje
1/4 hrnku medu (ne prosím žádný z hypermarketů, ale regionální "domácí")
1 odměrka proteinu - mám doma Reflex natural whey native s čokoládovou příchutí - bez barviv, bez sladidel - taky se samostatně nedá pít, ale je to pro lepší pocit :)


1. 200g datlí namočíme na 20 minut do teplé vody. Poté téměř všechnu vodu slijeme, ale necháme si asi čtvrt hrnku na zředění datlové pasty. Datle i se zbytkem vody přemístíme do food processoru nebo stolního mixéru, a rozmixujeme na pastu. Stačí opravdu jen trošku vody, v datlové hmotě můžou být kousky, nemusí být úplně hladká.

2. Ve food processoru nameleme pekanové ořechy a slunečnicová semínka. Dáme do mísy a přidáme konopná semínka, skořici, karob, kokos, proteinový prášek a konopné otruby.

3. K suchým ingrediencím přimícháme datlovou pastu (měla jsem asi 245 g) a 2 lžíce kokosového oleje. A poté směs nejlépe ručně důkladně promícháme, aby nám vznikla mírně lepkavá hmota.

4. Nakonec menší pekáček vyložíme pečicím papírem, hmotu rovnoměrně rozdělíme do pekáčku, rukama mírně umačkáme, a rovnou sklenicí nebo (v mém případě) ručním válečkem důkladně natlačíme a srovnáme hmotu tak, aby vznikla hladká jednolitá plocha. Chce to pár minutek. Necháme v lednici ztuhnout a poté můžeme nakrájet na tyčinky nebo čtverečky nebo třeba srdíčka ;-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla