neděle 10. května 2015

Banánovo-kokosové lívanečky

O víkendech si přípravu snídaní vyloženě užívám, a většinou jeden z víkendových dnů máme vafle. Dneska jsem ale měla náladu zkusit něco nového a jednoduchého, pustila jsem se tedy do banánových lívanečků, které jsem chtěla zkusit již delší dobu.


Tato snídaně by spadala do kategorie paleo, pokud byste burákové máslo vyměnili třeba za mandlové, a nejspíš taky do kategorie nízkosacharidových jídel (low carb), nedávala jsem žádný med, cukr ani javorový sirup. Příště bych možná zkusila do těsta přidat trochu tvarohu pro více proteinů.

Ingredience:
1 banán
2 vejce
2 lžíce strouhaného kokosu
1 lžíce kokosové mouky
špetka soli
špetka skořice
1/2 lžičky kypřicího prášku
(špetka jedlé sody) - není nutné


1. Banán důkladně rozmačkáme vidličkou a společně s vajíčky promícháme ruční metličkou.

2. K mokré směsi přidáme všechny ostatní suroviny a opět zamícháme.

3. Na pánvi rozpálíme trošku oleje (kokosový, olivový, apod.). Na 1 lívaneček stačí 1 lžíce těsta. Až vidíme, že je lívaneček po okrajích nahnědlý a na povrchu se tvoří malé bublinky, opatrně ho otočíme (ale pozor, chce to trochu cvik, protože těsto je opravdu křehoučké).

4. Jako topping můžete použít v podstatě jakékoli ovoce, tvaroh, bílý jogurt, javorový sirup, med, nebo oříšková másla. Já jsem použila burákové máslo a trochu borůvek :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla