neděle 26. října 2014

Fitness změny + běhání

Určitě jste si všimli, že blog jsem teď trochu zanedbávala... Pekla jsem teď samé starší věci (třeba Baileys cheesecake manželovi na přání-recept ZDE), nic moc nového, tak jsem si říkala, že vlastně ani nemám co napsat. Ale to přece není pravda! Občas píšu i něco ze svýho života mezi všechny ty recepty, tak proč ne i teď :)

Rozhodla jsem se, že chci být víc fit. Trochu zhubnout, cítit se dobře, být zdravá. A ještě si to hubnutí užívat! Ale s tím samozřejmě přišla na řadu i úprava jídelníčku a i to je důvod, proč peču míň nebo jen odzkoušené recepty. I když, ono to je spíš o tom kolik toho sníme a v jakou denní dobu. Co se týče pohybu, nikdy jsem nebyla sportovkyně. Ani rekreační :D Pohyb mi trochu znechutil školní tělocvik a průběh těch hodin, ale pohyb je pro nás přece důležitý. Ne jen pro naše tělo. Já se rozhodla, že zkusím běhat (to už jsem tu myslím psala). Poprvé jsem po 1,6 km byla hotová. Ale teď už standartně běhám 6-7km, pomalu svým tempem, a taaaaak mě to baví! Taky chodím na lekce "H.E.A.T." u nás v Šumperku, tam si trénuju postupně dýchání při zátěži, a myslím že tento druh pohybu je vhodný ještě než začnete běhat, třeba pokud máte větší nadváhu, nulovou kondici, nebo nechcete začínat s během v zimě ale hýbat se chcete začít už teď.

                                                                  Můj milý manžel :)

                                                     výlet na Ztracené kameny :)

Když vyběhnu, prvních 300m je fakt hrozných.. a dobře se mi začne běhat kolem 1,5 km. Líbí se mi na tom, že běhání je v podstatě nenáročný sport. Přijdu z práce, a můžu vyběhnout. A potřebuju jen
boty a gumičku do vlasů (a jelikož jsem žena, tak i kvalitní pevnou sportovní podprsenku)... Existuje řada dalšího běžeckého vybavení, ale pokud začínáte v létě, pro začátek stačí vyběhnout v dobrých botách. Všechno ostatní oblečení, sporttestery a tak si můžete dokoupit až později. Například já jsem si udělala radost a koupila si kompresní běžecké legíny Newline. A jsou parádní! Bála jsem se kupovat přes internet kvůli velikosti, ale sedí akorát. Myslím, že je využiju i na běžky a kolo.



I když mám špatnou náladu, po běhání jsem prostě v euforii! Běhám s aplikací Nike + Running, a jsem s ní moc spokojená. Každý uběhnutý kilometr to ohlásí, tak mám přehled. Někdo rád běhá s hudbou, ale zjistila jsem, že mi hudba spíš vadí. Na běhání se mi líbí, že to je aktivita, u které prožívám klid, a hudba by mě rušila. Někdy se kochám krajinou, jindy se modlím (ano, povídám si s Bohem, bez Něj bych tohle nedokázala, On mě provází celou touhle cestou), někdy nechávám jen tak plynout myšlenky... Když běhám, je to jen můj čas a na mě záleží, jak ho využiju. Proto si myslím, že běhání je super aktivita i třeba pro maminku na mateřské dovolené, která si potřebuje aktivně odpočinout, shodit trochu kil, a být na chvilku vzdálená od pokakaných plínek a (nepokakaných) dudlíků.

 No, doufám že bude krátká a mírná zima, protože bych chtěla s běháním pokračovat. V zimě pravděpodobně s manželem zkusíme běžky.. a budu asi víc chodit na bazén zas. Ale běhání je běhání... Můj další cíl je 10km, ideálně zkusit běžet nějaký závod, jehož výtěžek půjde na nějakou charitu. Akorát se mi nechce samotné, takže kdybyste se někdo chtěl připojit, fakt by mi to pomohlo!! :) A třeba i v Šumperku nějaký charitativní běh uspořádáme, vždycky se najde někdo, kdo potřebuje pomoc, ať už tu finanční, nebo třeba oblečení apod...

                                                                            procházka na Bludoveček

Pokud váháte, jestli začít běhat, super knížka pro ženy o běhání je od Alexandry Heminsleyové - Když běhá žena. Při čtení jsem se opravdu nasmála, zvlášť při pasážích o začátcích s běháním, nakupování běžeckého vybavení a podprsenek. Kniha obsahuje spoustu praktických rad ohledně techniky běhu, výběru oblečení, bot, až po praktické rady co si vzít s sebou na závody.



Takže seberte odvahu a vyběhněte! Stojí to za tu počáteční bolest a námahu... Zpočátku vás tělo limituje, ale moje zkušenost je, že u mě je to po 2. kilometru už jen "v hlavě" - tělo je uvolněné a pracuje, ale boj o to jestli vydržet nebo zastavit svádím já sama se sebou :)

2 komentáře:

  1. Letos na jaře jsem začala běhat, zpočátku to byl boj, ale potom mě to taky začalo šíleně bavit. Prázdniny jsem měla ale nabité aktivitami, u kterých se to nedalo, takže jsem z toho úplně vypadla a teď mi to už nejde nastartovat zpět. Nevím, jestli mám vyběhnout teď, abych si to neznechutila počasím a tak, anebo se zabývat jinými aktivitami a začít zase až na jaře. Na druhou stranu je jasné, jak to dopadá, když se něco odkládá. Fakt nevím, co myslíš..??:)

    OdpovědětVymazat
  2. No Moni asi záleží na tvém odhodlání a případně i náchylnosti k nemocem... já třeba vím že nemám imunitu nic moc a tak počítám s tím že v zimě nebudu běhat když bude teplota pod bodem mrazu, bojím se že prochladnu. Nicméně koupila jsem si kuklu a čepici, a v podstatě "vybavení" na zimní běhání mám. Je to ale složitější než v létě, už jen to oblíkání a vrstvení, plus do prosince bude číl dál víc tma. Já osobně plánuju se v zimě udržovat spíš plaváním, procházkama a HEATem. A běhat budu podle počasí a podle nálady. Ale jakmile bude začínat jaro, co nejdřív vyběhnu zase. Ale jak říkám, záleží to na tobě a tvém odhodlání :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla