neděle 27. dubna 2014

Snídaně šampionů 005: Míchaná vejce s květákem, avokádem a olivami (low carb, gluten-free)

Dříve jsem moc nesnídala, a když už jo, tak nějaké pečivo (sladké i slané), případně ovocný jogurt... ale nikdy to nebyl čas, který jsem si užívala. Naštěstí se ze mě ale postupně stala "snídaňová" osoba :D a dobrá snídaně mě dokáže nastartovat. Dnes přidávám slanou snídani, která se dá označit jako nízkosacharidová (low carb) a bez lepku.

Na 1 véélkou porci (jedla jsem nadvakrát) budete potřebovat:

cca 1/3 květákové hlávky
2 vejce
trochu petrželky nebo pažitky
sůl, pepř
1/2 avokáda
(cottage sýr-1 lžíce) - nemusí být
hrst oliv (mám ráda jen černé)
trochu čedaru na ozdobu

1. Porci květákové hlávky nastrouháme nahrubo. V hluboké pánci rozehřejeme trošku oleje, a asi minutku na něm nastrouhaný květák osmahneme. Poté zajileme vodou (cca 1/2-3/4 hrnku) a necháme pod pokličkou vařit dokud květák trochu nezměkne. Poté můžeme vodu buď slít, nebo čekat až se odpaří (bez pokličky samozřejmě).


2. Až v pánvi nebude voda, přidáme rozšlehaná vejce, promícháme, osolíme mírně, opepříme, a přidáme i petrželku. Asi 5-10 minut mícháme v pánvi a poté odstavíme.


3. Půlku avokáda nakrájíme na kostičky, olivy také rozkrojíme. Květákovou směs dáme do misky, na to dáme cottage sýt pokud dáváte, a posypeme avokádem, olivami a nastrouhaným čedarem. A můžeme snídat.

PS: ještě líp to chutná, když si jdete nalačno hned po probuzení zaběhat chvilku ;-P





2 komentáře:

  1. bylo to mňam! a dneska znovu, tentokrát bez avokáda a s ředkvičkami :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla