úterý 18. března 2014

Borůvkové cupcakes s čokoládovou polevou

Tak mám pocit, že mám čím dál víc práce v práci. Vím, že je to dobře protože práci je těžký sehnat, zvlášť tady v Šumperku. Ale vždycky přijdu ve 4 domů, a nemám náladu absolutně na nic, jen koukat do zdi nebo tak něco :D To co dělám mě moc baví, ale chtělo by to dovolenou, chvilku vypnout a neřešit nic! Odreagovávám se kuchtěním dobrot, ale pak už nemám sílu je dávat na blog... ale dnes to napravím a podělím se s vámi o recept na borůvkové cupcaky.


Nemám ráda potravinářská barviva, a tyhle krásně fialové cupcaky jsou 100% přírodně obarvené od borůvek, což mě mile překvapilo :) Můžete část borůvek přidat až na konec míchání, aby byly muffiny s kousky, a nebo z muffinů udělat cupcaky přidáním polevy :) Zvolila jsem variantu, protože jsem chtěla potěšit muže, který se mi vracel domů z cest..

Ingredience na cupcakes:
1/2 hrnku cukru (bílý nebo třtinový)
1 vejce
1 lžička vanilkového aroma
1/4 hrnku rozpuštěného másla (příště bych dala olej, muffiny byly opravd hutné)
3/4 hrnku mouky (půl na půl hladká a polohrubá)
špetka soli
1,5 lžičky prášku do pečiva
mléko (dávala jsem od oka, cca 1/3 hrnku)
1-1,5 hrnku borůvek

Ingredience na frosting:
250 g krémového sýra
100 g kvalitní čokolády (60-75%)
případně javorový nebo jiný sirup na doslazení
1 kelímek smetany ke šlehání


1. Borůvky rozprostřeme na pečící papír na plech, a pečeme na 180° cca 25 minut. Povrch borůvek tak změkne a borůvky půjdou lépe rozšlehat.

2. Smícháme zvlášť suché a mokré ingredience na cupcaky, a poté sypké ingredience přimícháme do mokré směsi.

3. Mléko přiléváme podle toho, jak husté máme těsto. Nakonec přisypeme pečené borůvky a důkladně rozmixujeme :)

4. Těsto rozdělíme do muffinové formy, a pečeme na 180° asi 23 minut.


5. Mezitím si připravíme polevu: rozpustíme čokoládu ve vodní lázni; krémový sýr, smetanu ke šlehání a případně sirup smícháme v míse, přilijeme rozpuštěnou čokoládu a chvilku šleháme, až vznikne jednotná netekutá hmota :)

6. Touto hmotou zdobíme vychladlé cupcaky. Jako třešničku na dort můžeme dát borůvku ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla