neděle 26. ledna 2014

Jablečné "máslo" / Apple butter

Jablečené máslo? Jak vážně? Máslo? Z jablek? - to byla moje prvotní reakce, když jsem na internetu narazila v receptech na "apple butter" nebo "applesauce", což v podstatě je míň husté jablečné "máslo" :)
Používá se jako náhrada tuků při pečení. Nevím jak, ale funguje to. Já zatím zkoušela nahrazovat jen částečně, třeba 1/2 daného množství oleje v muffinech jsem nahradila jablečným máslem.


Spousta receptů na jablečné máslo má v sobě neuvěřitelné množství cukru! Proč? Proč kazit tak zdravou chutnou věc hrnkem cukru? Jablka jsou sladká, a do následujícího receptu jsem dala jen 2 lžíce javorového sirupu, a ani ty by tam vůbec nemusely být! :) Jablečné máslo se taky hodí na palačinky, vafle, vánočku... ujídala jsem i lžičkou jen tak...

Potřebujeme:
1kg jablek (nejlépe různé druhy)
1 hrnek vody
1/3 - 1/2 hrnku jablečného octa (kupuji v DM drogerii)
(skořice nebo perníkové koření pokud chcete)

1. Jablka NELOUPEME, vyřízneme jádřinec a nakrájíme a osminky. Jablka není potřeba loupat, protože během dlouhého vaření se slupka rozloží, a navíc obsahuje nejvíc vitamínů a taky pektin, který se po nějaké době postará o správnou texturu.

2. Nakrájená jablka dáme do hrnce a zalijeme hrnkem vody a jablečným octem. Přivedeme k varu, a poté ztlumíme na minimum, a zakryté pokličkou necháme lehce probublávat cca 2 hodiny. Občas promícháme.

3. Poté přelijeme směs do robotu nebo mixéru a rozmixujeme úplně do hladka. Pokud dáváte koření, tak teď je ta chvíle. Poté směs opět přelijeme do hrnce, a zakryté pokličkou opět necháme na plotně asi ještě 1-2 hodiny za občasného míchání. Skladujeme v pevně uzavžené sklenici v ledničce, cca 2 týdny (ale možná by vydrželo déle, my jsme ho snědli za 2 týdny :) )

Pokud máte "slow cooker" / "crock pot", tak ho určitě využijte! Příště až budu dělat jablečné máslo, zkusím k tomu využít můj rýžovar :)







Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla