neděle 24. listopadu 2013

Mini Quiche se špenátem a slaninou

Dávám sem většinou recepty na dezerty a i mě samotnou mnohem víc baví pečení, ale jako správná hospodyňka taky vařím, a to téměř každý den (v jídelně odmítám jíst).

Když ale přijdu z práce ve 4, chci si chvilku odpočinout, ale do půlnoci taky vařit nechci... Mně samotné by stačil nějaký salát, bez masa, nicméně můj drahý se z toho moc nenají, takže možnosti mám omezené. Ale je to challenge! :) A v týdnu jsem udělala právě takovou "rychlovku" - quiche do muffinové formy. Až budu mít čas, určitě udělám i svoje těsto, ale tentokrát jsem použila listové.


Budete potřebovat:
1 listové těsto (já měla vyválené)
velká hrst špenátových lístků
několik plátků slaniny
1 větší žampion
hrst nastouhaného sýra (dala jsem půl na půl goudu a parmezán, příště bych dala goudu dovnitř a jen trochu parmezánu na povrch)
2 vejce
1 kelímek smetany na vaření, případně zředit trochou mléka
sůl, pepř, 1/2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku

1. Slaninu opečeme nasucho na pánvi (já prostě musela obrat "to bílý tučný :D)


2. Z listového těsta vykrájíme kolečka. Můžete k tomu použít hrnek nebo skleničku. Kolečka z těsta vmáčkneme do muffinové plechové formy. 


3.Poté nahrubo nastrouháme sýr, žampion, špenátové lístky a opečenou slaninu nakrájíme na kousky. Smetanu (+mléko pokud dáváte) smícháme s vajíčky a přimícháme většinu sýra. Osolíme a opepříme a přidáme nastrouhaný muškátový oříšek. Trochu sýra si necháme na posypání hotových koláčků.


4. Do formy s listovým těstem dáme trochu směsi ze špenátu, slaniny a žampionu. Poté zalijeme smetanovou směsí s vejci a sýrem. Mělo by to vypadat nějak takto:


 5. Nakonec dáme péct do trouby vyhřáté na 180-200° a pečeme cca 40 minut - znovu opakuji, že záleží jak peče vaše trouba, takže hlídat aby se koláčky upekly, ale nespálily. Nejlepší jsou čerstvé!

6. Těsně před koncem pečení posypeme zbylým nastouhaným sýrem.



Měli jsme Mini Quiche na oběd do práce, takže jsme je jedli až druhý den, ale i tak byly dobré. Když se vytáhnout z trouby, jsou krásně nafouklé jako muffiny, škoda, že to tak klesne, když zchladnou!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla