neděle 10. listopadu 2013

Hruškové brownies/ Pear brownies

Byl jednou jeden večer, kdy Pavča měla chuť na brownies. Manžel nebyl doma, ingredience se v kuchyni našly všechny... a tak nebylo co řešit, Pavča se dala do pečení! :)

Měla jsem doma tři hrušky, už zralé, a tudíž jsem je potřebovala použít do něčeho. Dvě jsem dala do snídaňové rýže na další den, ale co s tou jednou zbývající? Tak jsem si řekla, že hruškou nemůžu moc zkazit a zkusila jsem ji přidat do brownie těsta.. a musím říct, že to brownies skvěle oživilo!



Další novinkou pro mě byl karob - zdravější alternativa kakaa. Nicméně když jsem balíček karobu otevřela, vůbec mi nevoněl, bylo to takové zvláštní. Člověk si na to asi musí zvyknout. Ale přidala jsem lžičku karobu do těsta, a rozhodně to udělalo tmavší barvu brownies.



200 g kvalitní čokolády (ne na vaření, já dala 70%)

180 g másla

3 vejce

80 g  třtinového nerafinovaného cukru

100 g  cukru muscovado

špetka práškové stevie

1/2 lžíce karobu (dala jsem 1 lžíci a bylo to moc)

120 g mouky (60g jizerky nebo Schär B, 60g rýžové mouky, nebo případně pohankové - pokud chcete bezlepkovou variantu)

1 hruška nakrájená na kousky

50 g nahrubo nasekaných ořechů (pekanové, pistácie, vlašské)

(1 lžička kypřicího prášku do pečiva – může se úplně vynechat)
troška brusinek (můžete vynechat)

1. Takže začneme tím, že si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a máslo.


2. Hrušku nakrájíme na malé kousky.


3. Smícháme vejce, cukry, karob a stévii; chvíli šleháme.



4. Přidáme moukovou směs se lžičkou kypřicího prášku (ale ten můžete i vynechat).

5. Do těsta přidáme rozpuštěnou čokoládu s máslem, a taky nakrájené ořechy a brusinky (pokud dáváte).



6. Pečeme na 170° asi 25 minut. Brownies na obrázku jsem bohužel trochu přepekla, takže uvnitř nebyly takové vlhčí, jak by správně měly být. Ale chuťově byly výborné.





[: papája :]


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla