čtvrtek 14. listopadu 2013

Bezlepkový citronový cheesecake se zázvorovým želé

Poslední dobou jsem přemýšlela, jak využít zásoby zázvorového sirupu, které teď máme. Zázvor začínám mít hodně ráda i v pečení, a tak jsem se rozhodla jej zkombinovat s dezertem, který mám nejraději ze všech díky své variabilitě - cheesecakem.

Cheesecakovou krustu jsem tentokrát zvolila bezlepkovou. Jednou jistě nastane den, kdy i krustu na cheesecake udělám plně domácí, z vlastních sušenek; nicméně stále čekám na ten dokonalý recept na bezlepkové sušenky. Použila jsem 75g skořicových sušenek a 75g karobových sušenek od Natural Jihlava.



A nyní k receptu...

Na krustu:
150g sušenek (bezlepkových nebo normálních)
60g rozpuštěného másla

Na cheesecake (forma o průměru 22cm):
370g krémového sýra (Buko nebo Lučina v krabičce - k Philadelphii se bohužel nedostanu ani vzdáleně, ale myslím, že Lučina v tomto případě zafungovala skvěle!)
40g hroznového cukru
45g nerafinovaného třtinového cukru
2 lžíce zázvorového sirupu
3 lžíce čerstvé citronové šťávy (cca 1/2 citronu)
nastrouhaná kůra z 1 citronu
3 lžíce bílého jogurtu nebo zakysané smetany
2 vejce
+ nakonec jsem přidala ještě 8 kapek stévie

Na zázvorové želé:
100 ml zázvorového sirupu
2 plátky želatiny

1. Sušenky rozdrtíme válečkem, nebo pokud máte, tak ve foodprocessoru (neptejte se mě, jak jsem drtila tyhle - jen řeknu, že nechápu, jak taková "pekařka" jako já za 5 měsíců manželství nemám ještě ani svůj váleček na těsto :D ). Smícháme s rozpuštěným máslem, a namačkáme na dno dortové formy vyložené pečicím papírem. Hmota by měla opravdu být co nejvíc namačkaná, můžete použít skleničku s plochým dnem.
Dáme do trouby vyhřáté na 200° zhruba na 10 minut předpéct. 


2. Sýr chvilku šleháme, aby se vytvořila hladká hmota. Přidáme cukry a zázvorový sirup, případně stévii a znovu chvilku šleháme. Dále přisypeme citronovou kůru a přilijeme citronovou šťávu.



3. Nakonec přidáme jogurt a vejce a opět na nízké otáčky zašleháme. Přelijeme do vychladlé formy s předpečenou krustou a párkrát s formou lehce klepneme o stůl a necháme chvíli odstát, aby se vytratily bublinky. 

4. Formu s cheesecakem obalíme alobalem (dávám 3 kusy alobalu), aby se k formě dostalo co nejméně vody - cheesecake totiž budeme péct ve vodní lázni. To znamená, že do hlušího plechu dáme takto obalenou formu s cheesecakem, vložíme do trouby vyhřáté na 170° a do plechu nalijeme vodu. Cheesecake jsem nechala péct 35 minut, ale čas pečení závisí na tom, jak peče vaše trouba. Když poklepeme lžíci na okraj formy, střed cheesecaku by se měl trošku třást.


5. Až je cheesecake upečený, necháme cheesecake v otevřené troubě pomalu chladnout a mezitím si připravíme zázvorové želé - 2 plátky želatiny zalijeme v rendlíku 3 lžícemi studené vody a necháme cca 10 minut nabobtnat. Poté mírně zahřejeme a mícháme, aby se želatina rozpustila. Až se tak stane, přilijeme 100ml zázvorového sirupu (recept je zde na blogu) a celou směs opatrně nalijeme na cheesecake.

6. Necháme stát na rovném povrchu, dokud forma nezchladne na pokojovou teplotu. Poté opatrně přesuneme do ledničky. Mně se nepodařilo to, aby želé bylo rovnoměrně, možná by to chtělo v ledničce trochu podložit jednu stranu..
Cheesecake necháme tuhnout v ledničce ideálně přes noc.



A máme tu elegantní dezert pro zvláštní příležitosti! Dokonce i manželovi chutnal, přestože se zpočátku tvářil nedůveřivě, když jsem řekla "zázvorové želé" :)
V plánu mám ještě limetkovo-zázvorový cheesecake, ale limetky jsem včera neměla v dosahu. S čím dalším byste zkombinovali zázvor?

[: papája :]


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla