pondělí 20. srpna 2012

Chocolate chip blueberry muffins/ Borůvkové muffiny


Včera jsem potřebovala upéct nějakou maličkost na rodinnou oslavu, a zároveň jsem měla náladu na něco jednoduchého, roztomilého a dobrého. Klasické muffiny (podle receptu z Apetitu, i když jsem si ho trochu upravila) byly moje konečná volba. Občas si říkám "Muffin Princess", protože hrozně ráda peču muffiny/cupcakes všeho druhu, ale občas zapomínám na základní recept. Blueberry muffiny jsou prostě klasika, a to vynikající. 

Ingredience:
85 g másla
2 vejce
150-200 ml mléka (s 200 ml je těsto hodně řídké a kousky čokolády a borůvky pak mají tendenci držet se ve spodu muffinu)
140 g cukru
1 lžička vanilkového aroma
250 g hladké mouky (špaldové)
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody
130 g borůvek (nejlépe čerstvých, pokud jsou rozmrazebé, tak pozor na vodu, pořádně osušit!)
150 g čokolády nakrájené na kousky (já použila asi polovinu čokolády na vaření a celou milku.. větší polovinu milky a čokoládu na vaření jsem dala dovnitř těsta, ale asi hrst kousků jsem nechala zvlášť a dala jsem je nahoru na těsto když už byůy košíčky naplněné.. čokoládové kousky na povrchu vypadají hezky :) )

1. Smícháme prášek do pečiva a jedlou sodu s moukou.
2. V míse ušleháme máslo s cukrem, přidáme vejce, vanilkové aroma a mléko. 
3. Čokoládové kousky a borůvky vmícháme ručně nakonec. 
4. Pečeme na 175° asi 25 minut.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla